دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود نمونه سولات.دانلود گزارش کار.پاورپونیت.کارشناسی ارشد.سوالات استخدامی.پروژه.ترجمه مقالات
دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود مقالات,سوالات درسی جدید

دانلود نمونه سولات.دانلود گزارش کار.پاورپونیت.کارشناسی ارشد.سوالات استخدامی.پروژه.ترجمه مقالات

آبروی از دست رفته


آبروی از دست رفته

آبروی از دست رفتهداستان عشق کاترینا بلومکتاب: آبروی از دست رفته
نویسنده:هاینریش بل
مترجم:حسن نقره چی


زندگیتون پر از عشق و شادی
دانلود فایل

مقاله ای در مورد قطعات اصلی آسانسور


مقاله ای در مورد قطعات اصلی آسانسور

مقاله ای در مورد قطعات اصلی آسانسوراین مقاله در مورد قطعات اصلی آسانسور می باشد.


تعداد صفحات: 107
فرمت : ورد (قابل ویرایش)


قطعات اصلی آسانسور  الکتریکی عبارتند از:

 الف: وسایل تطبیق کابین و زنه تعادل که میتواند سیم بگسل فولادی و یا زنجیر باشد.

 ب: وسیله رانش که محرک آسانسور است و شامل:
-موتور الکتریکی
-گیربکس
-ترمز
-فلکه کششی و یا دنده زنجیره
-شاسی ماسین – کوپلینگها، محور ها، یاتاقانها

-پ: کابین که مسافرین یا یار را حمل میکند، شامل یوک که چهارچوبی فلزی ست و کابین از طریق آن به سیستم تعلیق متصل می شود
کف کابین که بار را نگهداری می کند و بدنه کابین به کف متصل است:
مقاله ای در مورد قطعات اصلی آسانسور
-قطعات دیگر عبارتند از:
-سیستم تعلیق
-راهنما ها که باعث هدایت کابین در مسیرحرکت خود می شود.
-سیستم ایمنی
-درب کابین و محرک درب
-ث: وزنه تعادل که برای جبران وزن کابین و قسمتی از ظرفیت بکار می رود.
-ث: چاه آسانسور(Hoist way )

-ای فضا قسمتی یا تماماً پوشیده استو از کف چاله تا سق(  کف موتور خانه) ادامه دارد این فضا کابین و وزنه تعادل حرکت میکند
وشامل ریلهای راهنما برای کابین و وزنه تعادل و درهای طبقات و ضربه گیر در کف چاه می باشد.
ج: سیستم ایمن
-یک وسیله مکانیکی است که در صورت بروز هرگونه خرابی، شل شدن سیم بکسل، ( زنجیر تعلیق) وسیله توثف و نگاهداشتن کابین و یا وزنه تعادل روی ریل راهنما می باشد
و اگر سرعت کابین در جهت پائین رفتن از مقدار مشخص شده ای تجاوز کند این مکانیزم عمل می نماید،
عملکرد این مکانیزم توسط گاورنز که معمولاً درموتور خانه است شروع می شود..
چ: ضربه گیر ها
-کابین یا وزنه از حدود تعیین شده در چاهک گذاشته شده و امکان برخوردبا کف چاهک پیش می آید این وسیله از برخورد جلوگیری مینماید ضربه دانلود فایل

مقاله ای در مورد خنک سازی دمابرقی (ترموالکتریک)


مقاله ای در مورد خنک سازی دمابرقی (ترموالکتریک)

مقاله ای در مورد خنک سازی دمابرقی (ترموالکتریک)این مقاله در مورد خنک سازی دمابرقی (ترموالکتریک) می باشد.

تعداد صفحات: 21
فرمت : ورد (قابل ویرایش)
دستگاه خنک کننده ترموالکتریک ، گاهی اوقات به آن ترموالکتریک یا دستگاه خنک کننده «پلیتر» نیز می گویند .

که نیمه رسانای است که دارای اجزا و ترکیبات الکترونیکی است که عملکردهایی مانند گرم کردن با پمپ را در بر می گیرد .

منبع نیرو با ولتاژ پایین DC با مدل TE کار می کند .

گرما از آن محدوده به طرف دیگر حرکت خواهد کرد ، بنابراین یک طرف خنک می شود وقتی که هنوز طرف دیگر همزمان گرم است ،

مهم است به خاطر داشته باشید زمانی که این اتفاق معکوس می شود که به موجب آن قطبش نیز تغییر می کند.

(مثبت و منفی) و ولتاژ DC سبب می شود که گرما به طرف دیگر برود، در نتیجه ،

ترموالکتریک به کار برده می شود برای گرم سازی و خنک سازی در نتیجه بسیار مناسب است برای کنترل دقیق دمای مورد استفاده قرار می گیرد .

مقاله ای در مورد خنک سازی دمابرقی (ترموالکتریک)

نظریه اساسی برای کاربران درباره تونایی دستگاه خنک کننده ترموالکتبیک داده شده است که با ارائه این نمونه ، مفید است .

یک نوع مرحله ترموالکتریک در یک مخزن گرمایی است که دمای اتاق را نگه می دارد و سپس به یا باطری مناسب متصل می شود .

یا به دیگر منابع نیروی DC متصل می گردد . طرف سرد نمونه تقریباً به دمای منفی 40 درجه می رسد .

در این لحظه نمونه بدون گرما پمپ می شود و به بیشترین میزان ولتاژ T  می رسد .

اگر گرما به تدریج به طرف سرد نمونه اضافه شود ، قسمت سرد دمایش بالا می رود و سرانجام برابر قسمت گرما دانلود فایل

سوالات امتحانی علوم هفتم


سوالات امتحانی علوم هفتم

سوالات امتحانی علوم هفتم

سوالات امتحانی علوم هفتم
تعداد صفحات4 
تعداد سوالات  : 21 سوال بدون پاسخ


نمونه سوالات
1_گزینه مناسب را انتخاب کنید.

انرژی ذخیره شدهدر زه (کش)کمان را انرژی..............می نامند.
الف:انرژی پتانسیل شیمیایی
ب:انرژی پتانسیل کشسانی

دانلود فایل

مقاله ای در مورد آموزش بهداشت جامعه


مقاله ای در مورد آموزش بهداشت جامعه

مقاله ای در مورد آموزش بهداشت جامعه این مقاله در مورد آموزش بهداشت جامعه می باشد.

تعداد صفحات: 80
فرمت : ورد (قابل ویرایش)


آموزش بهداشت دعوتی است عام برای بالا بردن کیفیتها و استانداردهای زندگی و مشارکت مردم در فعالیتهای جسمی، روانی و اجتماعی.

بدین ترتیب که مردم به نیازها و تمایلاتی گسسته یا پیوسته آشنایی پیدا می کنند

و از ورای دیوار بلند سختی ها، باورهای نادرست یا ناآگاهی ها به دشت دانش و آگاهی می رسند و به زندگی خود رنگی تازه می بخشند.

بهداشت راهی تازه برای زیستن نیست اما راهی تازه را برای بهتر زیستن هدیه می کند.

از آنجا که هر موضوع علمی، تعاریف، مفاهیم و اصطلاحات و موضوعات خاص خود را دارد

لذا در فصل آغازین تحقیق به ذکر کلیاتی در زمینه آموزش بهداشت پرداخته و مسایل گوناگونی چون:

 تعریف، تاریخچه، اهداف، مبانی و اصول آموزش بهداشت، طرح و تنظیم برنامه ها و فعالیتهای آموزش بهداشت

و مراحل مختلف آن، نقش مربیان بهداشت، مسایل و مشکلات آموزش بهداشت، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بتدریج و به مرور زمان، آگاهی در مورد علل بیماری و راههای حفظ سلامتی افزایش یافته

و علوم تخصصی نه تنها در رابطه با انسان، بلکه در مورد سایر امور زندگی نیز بوجود آمده است.

از آغاز بوجود آمدن نظامهای پزشکی توسط یونانی ها، رومی ها، اعراب، مصری ها، هندیها و چینی ها،

توسعه سریع و مستمری در روشهای شفابخشی بوقوع پیوسته است.

علم پزشکی جدید امروزه خیلی از اسرار را در مورد مکانیزم عادی و غیرعادی بدن انسان و روشهای بهبود، آشکار نموده است.

در دوره قرون وسطی و انقلاب صنعتی که به دنبال آن در اروپا بوقوع پیوست،

تعدادی کشفیات بعمل آمد که در شناخت علت بسیاری از بیماریهای عفونی کمک دانلود فایل

مقاله ای در مورد مجموعه آثار ادبی یک سرزمین یا یک زبان


مقاله ای در مورد مجموعه آثار ادبی یک سرزمین یا یک زبان

مقاله ای در مورد مجموعه آثار ادبی یک سرزمین یا یک زباناین مقاله در مورد مجموعه آثار ادبی یک سرزمین یا یک زبان می باشد.


تعداد صفحات: 15
فرمت : ورد (قابل ویرایش)


مجموعه آثار ادبی یک سرزمین یا یک زبان یا یک دوره از تاریخ است که به وسیله شاعران و نویسندگان یک قوم یا ملت پدید آمده باشد .

اثر ادبی سخنی است که اندیشه و احساس و تجربه گوینده یا نویسنده را آمیخته با تخیل هنرمندانه بیان کند .

وسیله آفرینش اثر ادبی کلمه ها و جمله ها ؛ یعنی زبان است .

پدیدآورنده اثر ادبی ، شعر یا نثرش را با خیال و عاطفه و اندیشه و تجربه خود می آمیزد تا آن را به صورت اثری در آورد که دارای ارزش هنری باشد .

چنین اثری عاطفه و تخیل و اندیشه شاعر یا نویسنده را به شنونده یا خواننده انتقال می دهد ،

احساسات و عواطف او را بر می انگیزد ، او را شاد ، اندوهگین ، یا شگفت زده می کند و تجربه هایی را به او می آموزد .

شاعر یا نویسنده هنگامی می تواند اثری ادبی بیافریند که خودش شادی ها ، رنج ها ، آروزها ، ناکامی ها ، و فراز و نشیب های زندگی را آزموده باشد .

به همین سبب اثر ادبی در ظاهر بیانگر عاطفه و اندیشه و تجربه یک نویسنده یا شاعر است ،

اما از عاطفه و اندیشه و تجربه بسیاری از انسان ها سخن می گوید که توانایی آفرینش و بیان را نداشته اند.

آثار ادبی ممکن است به صورت شعر ، نثر یا آمیخته ای از آن ها باشند .

کلامی است موزون و خیال انگیز که احساس و عاطفه شنونده یا خواننده را بر می انگیزد .

حقیقت زندگی دانلود فایل

مقاله ای در مورد امادگی لازم برای نوشتن


مقاله ای در مورد امادگی لازم برای نوشتن

مقاله ای در مورد امادگی لازم برای نوشتناین مقاله در مورد امادگی لازم برای نوشتن می باشد.


تعداد صفحات: 20
فرمت : ورد (قابل ویرایش)



در سال ها ی اخیر نوشتن کودکان ، به ویژه نوشتن کودکان خرد سال ، مرکز نوجه قابل ملاحظه ای بوده است .

( شیکن دانز 1986 )  ‍‍« توصیه های این تحقیقات پیرامون نوشتن روشن است ولی فقط درصد ناچیزی از کودکستان ها

و کلاس های سال اول دبستان برنامه های را برای نوشتن به کار بسته اند . پاره ای از دلائل که چرا چنین است به شرح زیرند :

1-بسیاری از تحقیقات و نظریه ها در تضاد مستقیم با سنت ها ،‌ برنامه های کار ، اسلوب ها و مواد مورد استفاده هستند.

2-بیشتر مربی ها آمادگی کافی برای آغاز یک برنامه برای آموزش نوشتن به کودکان 5-6 ساله را ندارند

بنابراین احساس سر خوردگی می کنند و خطر شکست را زیاد می پندارند.

3-بسیاری از مربی ها و والدین گمان می کنند که چون خردسالان نمی توانند بنویسند ، پس اصلا ننویسند.

4-اغلب حمایت های اداری و اجتماعی برا ی آمادگی برای نوشتن کافی نیست.

آیا برنامه های آمادگی برای نوشتن یک ضرورت است

بنظر بنده کلمات موجب شگفتی خردسالان می شوند اگر نسبت به این مسأله شک دارید کافی است

که شعف یک طفل را هنگامیکه (( بای بای )) را کشف می کند در نظر بگیرید یا یک کودک نوپا که قدرت کلمه (( نه )) را سبک سنگین می کند مشاهده کنید.
دانلود فایل

مقاله ای در مورد ادبیات کودک‌ و نوجوان


مقاله ای در مورد ادبیات کودک‌ و نوجوان

مقاله ای  در مورد ادبیات کودک‌ و نوجواناین مقاله در مورد ادبیات کودک‌ و نوجوان‌ می باشد.


تعداد صفحات: 12
فرمت : ورد (قابل ویرایش)

آثار مکتوب‌ تخیّلی‌ و هنرمندانه‌ای‌ که‌ یا برای‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ نوشته‌ شده‌ باشد، یا، بدون‌ چنین‌ قصدی‌، چنان‌ خلق‌ شده‌ باشد که‌ توجّه‌ و علاقة‌ آنان‌ را برانگیزد.

 با این‌ تعریف‌، ادبیّات‌ شفاهی‌، که‌ درواقع‌ مادر ادبیّات‌ مکتوب‌ است‌، از محدودة‌ ادبیّات‌ کودک‌ و نوجوان‌ خارج‌ می‌شود.

«تخیّلی‌ و هنرمندانه‌» بودن‌ این‌ ادبیّات‌ نیز، که‌ بر جنبة‌ زیبایی‌شناختی‌، هنری‌ و خیال‌پردازانة‌ آن‌ در بازآفرینی‌ واقعیّات‌ تأکید دارد،

آن‌ را از نوشته‌های‌ غیرتخیّلیِ وفادار به‌ ثبت‌ واقعیّات‌، به‌ قصد آموزش‌ یا ایجاد مهارت‌ در مخاطب‌، جدا می‌سازد.

 عبارتِ «برای‌ کودکان‌ و نوجوانان‌» هم‌ به‌ این‌ معنی‌ است‌ که‌ آنچه‌ به‌صورت‌ مقاله‌ یا داستان‌ دربارة‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ نوشته‌ شده‌ باشد

و مخاطب‌ آن‌ بزرگسالان‌ باشند و نثر و پرداختش‌ در خور فهم‌ بچّه‌ها نباشد، مصداق‌ این‌ تعریف‌ نخواهد بود.

جملة‌ «چنان‌ خلق‌ شده‌ باشد که‌....» ناظر بر آثاری‌ است‌ که‌ نویسنده‌ برای‌ بچّه‌ها ننوشته‌،

ولی‌ مخاطب‌ کودک‌ و نوجوان‌ پیدا کرده‌ و بعدها در حوزة‌ این‌ ادبیّات‌ راه‌ یافته‌ است‌؛ مانند  اولیور تویست‌  ، اثر چارلز دیکنز...

اغلب‌ متون‌ نظری‌ ادبیّات‌ کودک‌ و نوجوان‌ سرزمین‌ ما از این‌ نکته‌ غفلت‌ ورزیده‌ و این‌ ادبیّات‌ را صرفاً «نوشته‌ها و سروده‌هایی‌» دانسته‌اند

که‌ «ارزش‌ ادبی‌ یا هنری‌ دارند و برای‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ پدید می‌آیند» (نک‌:.میرهادی‌،«ادبیّات‌ کودکان‌ و نوجوانان‌»، ج‌ 2، ص‌ 164).

در چنین‌ تعریفی‌، ادبیّات‌ کودک‌ فقط‌ به‌ ادبیّاتی‌ منحصر شده‌ است‌ که‌ آگاهانه‌ و با قصد قبلی‌ برای‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ نوشته‌ می‌شود،

در حالی‌ که‌ در تعریف‌ این‌ مقاله‌، ادبیّات‌ کودک‌ و نوجوان‌ ممکن‌ است‌ بدون‌ در نظر گرفتن‌ مخاطبان‌ کودک‌ نیز نوشته‌ شود و سپس‌ مقبول‌ دانلود فایل

مقاله ای در مورد ادبیات ایران پیش‌ از اسلام


مقاله ای در مورد ادبیات ایران پیش‌ از اسلام

مقاله ای در مورد ادبیات ایران پیش‌ از اسلاماین مقاله در مورد ادبیات ایران پیش‌ از اسلام‌ می باشد.


تعداد صفحات: 11
فرمت : ورد (قابل ویرایش)


مجموعه فعّالیّتهای‌ ادبی‌ ایرانیان‌ باستان‌ که‌ به‌ دو صورت‌ شفاهی‌ و مکتوب‌ و به‌ تمامی‌ زبانهای‌ ایرانی‌ است‌.

بخشی‌ از آنها دولتی‌ است‌، مانند سنگْنوشته‌های‌ شاهان‌ و نوشته‌های‌ روی‌ سکّه‌ها و بخشی‌ دیگر،

مبتنی‌ بر داستانهای‌ ملّی‌، افسانه‌ها و بعضی‌ از آداب‌ و رسوم‌ اجتماعی‌ است‌ و

پیکرة‌ اصلی‌ ادبیّات‌ شفاهی‌ غیردینی‌ پیش‌ از اسلام‌ را تشکیل‌ می‌دهد.

امّا بیشتر آثاری‌ که‌ از این‌ دوران‌ به‌ صورت‌ مکتوب‌ بر جای‌ مانده‌ با دستگاههای‌ دینیِ زردشتی‌، بودایی‌، مانوی‌ و مسیحی‌ مرتبط‌ است‌
و بدنة‌ اصلی‌ ادبیّات‌ دینی‌ ایران‌ پیش‌ از اسلام‌ را می‌سازد.

در ایران‌ پیش‌ از اسلام‌، آثار دینی‌ و ادبی‌ معمولاً به‌ کتابت‌ درنمی‌آمده‌ و بیشتر به‌ صورت‌ روایی‌، سینه‌ به‌ سینه‌، منتقل‌ و حفظ‌ می‌شده‌ است‌.

مثلاً کتاب‌  اوستا * ، پس‌ از سده‌ها انتقال‌ شفاهی‌، سرانجام‌ در دورة‌ ساسانی‌ به‌ کتابت‌ درآمد (کلنز، ص‌. 33 ).

پایبندی‌ ایرانیان‌ به‌ حفظ‌ سنّت‌ ادبیّات‌ شفاهی‌ و نیز جنگها و تعصّبات‌ دینی‌ و فرهنگی‌ و تغییر خطّ و زبان‌ و

بسیاری‌ عوامل‌ دیگر موجب‌ نابودی‌ گنجینه‌ ادبی‌ پرارزش‌ ایران‌ پیش‌ از اسلام‌ شده‌ است‌.

از این‌رو، آنچه‌ از زبانهای‌ مختلف‌ ایرانی‌ به‌ صورت‌ مکتوب‌ باقی‌ مانده‌ در برابر حجم‌ گستردة‌ ادبیّات‌ ایران‌ باستان‌ بسیار ناچیز است‌.
دانلود فایل

تجمع عناصر ردیاب در ذرت تحت آبیاری با فاضلاب تصفیه شده با استفاده از روش های مختلف آبیاری


تجمع عناصر ردیاب در ذرت تحت آبیاری با فاضلاب تصفیه شده با استفاده از روش های مختلف آبیاری

تجمع عناصر ردیاب در ذرت تحت آبیاری با فاضلاب تصفیه شده با استفاده از روش های مختلف آبیاریسال انتشار ۲۰۱۹
مجله الزویر Elsevier
تعداد صفحات متن اصلی: ۸ صفحه pdf
تعداد صفحات ترجمه: ۱۱ صفحه word


کلیه عناوین شکل ها و جداول ترجمه شده


فهرست مطالب:
چکیده
کلمات کلیدی
۱.مقدمه
۲.مواد و روشها
۲-١.طرح آزمایشی
۲-٢.طراحی روشهای آبیاری
۲-٣.آنالیز آب
۲-۴.آنالیز خاک
۲-۵نمونه گیری گیاهی
۲-۶تحلیل آماری
۳.نتایج
۳-١.خصوصیات آب
۳-٢.اثر بر ویژگی های خاک
۳-٣.تاثیر روی ذرت
۴.بحث و نتیجه گیری


قسمتی از متن

استفاده مجدد از پساب تصفیه شده برای آبیاری اهمیت بیشتری به عنوان یک منبع جایگزین برای براورد کردن تقاضای آب در حال رشد برای کشاورزی و کاهش فشار بر روی آب تازه موجود بدست آورده است. بااین حال، این استفاده مجدد به مدیریت سازگار نیاز دارد تا از خطرات زیست محیطی و بهداشتی اجتناب کند. یک آزمایش در گلخانه انجام شد تا تاثیر روش های مختلف آبیاری روی عناصر ردیاب فلزی و غلظت فلزات یک خاک تونسی ( pH = 8.6 ) و ذرت هنگام استفاده از ففاضلاب تصفیه شده مورد ارزیابی قرار گیرد. چهار روش آبیاری: آبیاری سطحی، بارانی، قطره ای و قطره ای زیر سطحی و دو ویژگی آب مورد استفاده قرار گرفت: فاضلاب تصفیه شده، هدایت الکتریکی، مواد غذایی و عناصر جزئی فلزی را افزایش میدهد.
دانلود فایل